Cookies

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Cookies możesz wyłączyć w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji

AKCEPTUJĘ
AKCEPTUJĘ
linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Bezpieczeństwo w Internecie - Braniewsko-Pasłęcki Bank Spółdzielczy z siedzibą w Pasłęku

Bezpieczeństwo w Internecie

Poznaj najważniejsze zasady bezpieczeństwa w internecie.

Ostrzegamy przed kampanią phishingową – Przestępcy podszywają się pod strony Bankowości internetowej !

Ostrzegamy przed kampanią phishingową mającą na celu przekierowanie do fałszywych stron internetowych banków.

Phishing jest to działanie wykorzystywane przez przestępców do kradzieży danych osobowych,( haseł do kont bankowych, numerów kart debetowych i kredytowych, listy kontaktów). Oszuści korzystają z fałszywych stron internetowych, wiadomości e-mail SMS a także pozycjonowania reklam nakłaniające do ujawnienia informacji.

Pamiętaj:

Wszelkie podejrzane przypadki prosimy zgłaszać do Banku.

 

Uwaga na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon – podszywanie się pod pracowników Banku nadal groźne!

Ponownie ostrzegamy przed przestępcami podającymi się za pracowników banku. Osoby te przez telefon wyłudzają poufne dane dotyczące haseł, kodów PIN/SMS. Jak to robią? Informują rozmówcę, że dane te potrzebne są do zwiększenia bezpieczeństwa lub przeprowadzany jest test działania bankowości. Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by w Waszym telefonie wyświetlił się numer infolinii Banku lub zaufanego pracownika Banku! Dla uwiarygodnienia swojej legendy mogą podawać się za pracowników IT lub bezpieczeństwa.

W rzeczywistości celem oszustów jest m.in. zdobycie danych do logowania/narzędzia autoryzacyjnego lub innych cennych danych, które nie powinny być upublicznione osobom postronnym!

Przypominamy, że pracownik Banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji. Pracownik również w rozmowie telefonicznej nie poprosi o instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.

W przypadku, gdy:

skontaktuj się z bankiem !

Pamiętaj – nie podawaj nigdy przez telefon nadmiarowych informacji, nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji. Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką Banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).

 

Ogólne Zasady bezpieczeństwa w Internecie.

Pamiętaj! Jeśli coś budzi Twoją wątpliwość lub nie działa tak jak powinno, jak najszybciej skontaktuj się z infolinią banku.

Bankowość internetowa

• Nigdy nie loguj się do bankowości internetowej z linku, który przyszedł do Ciebie mailem lub SMS-em, ani poprzez link z wyszukiwarki. Wpisuj adres strony logowania ręcznie lub korzystaj z przycisku logowania na oficjalnej stronie banku.
• Sprawdzaj adresy stron www, na których się logujesz, oraz ważność ich certyfikatów.
Adres strony logowania powinien zaczynać się od https (oznacza to bezpieczne połączenie internetowe).
• Zadbaj o skomplikowane hasła, unikatowe i trudne do odgadnięcia przez postronne osoby.
• Nie używaj tego samego hasła do różnych kont.
• Nie zapisuj haseł na kartkach ani w plikach na komputerze.
• Login i hasło do bankowości oraz numery kart to dane, które powinny być znane tylko Tobie. Nigdy nie podawaj ich innym.
• Nie loguj się przez publiczną, niezabezpieczoną sieć wi-fi lub hotspot do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej.
• Nie loguj się do bankowości na urządzeniach publicznie dostępnych, np. w kafejkach czy w hotelach.
• Pamiętaj aby po każdej sesji wylogować się z bankowości internetowej.
• Ustaw bezpieczne limity operacji dla przelewów, płatności kartami i wypłat gotówki.

Komputer i telefon

• Regularnie aktualizuj oprogramowanie na komputerze i telefonie (system, aplikacje, przeglądarkę, antywirusy).
• Używaj zapory sieciowej (firewall) i systematycznie skanuj komputer programem antywirusowym.
• Nie instaluj na komputerze i smartfonie oprogramowania z nieznanych źródeł.
• Nie podłączaj zewnętrznych nośników danych (np. pendrive) do swojego komputera, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa. Podobnie z podłączaniem telefonu do komputera.
• Pobieraj aplikację mobilną banku i jej aktualizacje wyłącznie z autoryzowanych sklepów: Google Play i App Store.
• Zawsze blokuj dostęp do telefonu i komputera. Zabezpiecz telefon hasłem, wzorem, odciskiem palca lub Face ID.
• W razie utraty karty lub telefonu z aktywną aplikacją – od razu je zablokuj. Kartę możesz zablokować przez bankowość internetową lub mobilną, a aplikację przez infolinię banku.

Podejrzany kontakt

• Zastanawia Cię wiadomość o dziwnym zamówieniu lub zaległej płatności? Przed podjęciem czynności w niej wskazanej skontaktuj się z biurem obsługi klienta firmy, która wysłała tę wiadomość.
• Nie otwieraj załączników w niespodziewanych mailach, jeśli nie wiesz co może w nich być.
• Nie klikaj w linki i nie pobieraj żadnych aplikacji, jeśli nie znasz nadawcy wiadomości.
• Dokładnie czytaj powiadomienia o transakcjach, w tym SMS-y – jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji.
• Jeżeli dzwoni do Ciebie przedstawiciel banku, ale nie masz pewności, że nim jest – zerwij połączenie. Potem samodzielnie zadzwoń na naszą infolinię.
• Nie przekazuj kodu BLIK nikomu, nawet znajomemu.
• Kupujesz w nowym sklepie? Poszukaj opinii na jego temat (z różnych źródeł) i sprawdź czy adres sklepu na pasku przeglądarki jest zgodny z nazwą sklepu.
• Nie podawaj PIN-u do karty podczas zakupów w internecie. Do potwierdzenia transakcji kartą w internecie nigdy nie jest wymagane podanie PIN.
• Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji. Takie zakupy potwierdzisz na dwa sposoby: w aplikacji mobilnej SGB Mobile lub przez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Twoim Banku. Dowiedz się więcej o 3D Secure.

Aktualne Komunikaty bezpieczeństwa